• Головна
  • Дослідження : середній донат на місяць та скільки відсотків українців залучені до благодійності
09:07, 13 грудня

Дослідження : середній донат на місяць та скільки відсотків українців залучені до благодійності

Zagoriy Foundation спільно з Info Sapiens провели традиційне щорічне дослідження сфери благодійності України. Мета: дослідити практики благодійності, їх поширеність, тенденції та виклики для громадянського суспільства. 

Про це пише "Рубрика" із посиланням на Zagoriy Foundation.

"Україні забули про війну". "Українці менше донатять". "Українці втомилися". Такими заголовками намагаються просувати проросійські наративи, щоб дискредитувати українське суспільство в очах іноземних партнерів та спровокувати зневіру всередині країни.

Хоча насправді, щорічне дослідження сфери благодійності від бюро соціальних проєктів  Zagoriy Foundation доводить — ці твердження безпідставні.

"Соціологічні дослідження — це спосіб повною мірою відчувати дух часу. Zagoriy Foundation системно проводить їх з 2019 року, коли основним способом збору донатів все ще була готівка у фізичних скриньках, а благодійність мала бути тихою. Уявіть, скільки з того часу змінилось. Саме щорічне дослідження допомагає отримувати оперативну інформацію, але також простежувати тенденції та прогнозувати нові виклики. У минулі декілька років ми досліджували точково окремі аспекти роботи благодійної сфери, оскільки ситуація змінювалась динамічно, але тепер ми раді повернутись до щорічного формату" — Ірина Грицаєнко, СЕО Zagoriy Foundation.

  • 86% українців залучені до благодійності

За результатами дослідження, дійсно індекс поширеності благодійності знизився в порівнянні з 2022 роком: з 7.7 до 6.7 за 10-бальною шкалою. Проте цей показник є вищим, ніж у 2021, коли індекс складав 4.5. 

Відсоток залученості українців до благодійності залишається високим: 86% долучатись до допомоги в різний спосіб протягом минулого року. Також, можна говорити про формування норми, оскільки відсоток людей, які донатили протягом минулого року, зріс з 65% до 73%. Це спростовує наратив про "втому від війни" та власну оцінку українців щодо свого залучення у благодійність. 

  • Середній донат на місяць — 840 грн

Грошові пожертви залишаються основним форматом залучення до благодійності. Порівняно з 2022 роком, частка грошових пожертв зросла (із 76% до 85%) на тлі зменшення частки інших форматів допомоги: передачі їжі, одягу, ліків (53%) та волонтерства (50%).

Донати частіше за все переказують цілеспрямовано на банківські картки: так робить 48% людей проти 32% у 2022 році. В середньому українець перераховує на благо 840 грн на місяць. Проте люди, які вказали, що залучаються до благодійності, донатять більше —  в середньому 2907 грн за місяць. 

У більшості середня сума донату акумулюється з разових пожертв. Тільки 14% опитаних надають перевагу регулярним відрахуванням (підпискам) над разовими. 

  • Лідери впізнаваності, довіри та підтримки

Більшість із тих, хто готовий допомагати благодійним фондам, радше допомогли б коштами чи волонтерством місцевим фондам (51%). Готовність надавати підтримку міжнародним благодійним фондам декларують лише 10% респондентів. 

Фонди-лідери за спонтанним знанням є одночасно й лідерами за довірою в українському суспільстві. Без підказки респонденти називають Фонд Сергія Притули (24%), "Повернись живим" (14%) та "Червоний Хрест" (8%) як такі, які знають. Ці ж фонди як такі, що варті довіри, назвали 40%, 51% і 38% відповідно. 

Та сама трійка фондів є лідерами за готовністю людей їм допомагати. Фонду "Повернись живим" допомагали або планують допомагати 33%, Фонду Сергія Притули – 29% і Червоному Хресту – 12%.

Опитування також показало, що рівень знання про Спільноту Стерненка (6%) у опитаних вище за знання благодійних ініціатив ООН (5%).

  • Волонтерський рух міцнішає

Волонтерство в Україні набуло значного поширення: якщо 86% українців займалися благодійністю за минулий рік, то половина з них волонтерила. Цей показник збільшився з 39% у 2022 році до 43% у 2024 році. Найбільше до волонтерства долучається молодь, сільське населення та працівники державного сектору. 

Серед тих, хто готовий допомагати, більшість хоче це робити волонтерським ініціативам (70%), а не благодійним фондам. Це не виключає можливості того, що волонтерська ініціатива може допомагати благодійному фонду у великій фандрейзинговій кампанії, радше підкреслює тенденцію до якомога більш прямих пожертв з мінімальною кількістю допоміжних ланок між благодійником і тим, хто потребує допомоги. В топах адресатів допомоги — військовослужбовці, близькі та родина, а також волонтерські ініціативи. 

Деякі речі залишаються незмінними

Українці й далі надають перевагу адресній допомозі, а головними їхніми мотивами є співчуття (33%), патріотизм (17%) та відчуття обов'язку перед суспільством (16%). 

Повне дослідження — за посиланням.

Довідка

У межах  дослідження опитали 2400 українців віком від 18 років та 400 представників неурядових організацій (НУО), а також провели 20 глибинних інтерв'ю з представниками громадського сектору. 

Як повідомлялось, українці все частіше донатять на "банки", аніж великим фондам та благодійним організаціям. До того ж в Україні офіційний перелік волонтерів із початку року зріс у 1,5 раза – до 10 тисяч людей.

Нагадаємо, для допомоги українським військовим з початку повномасштабної російської агресії до зборів через платформу Monobank долучилися понад 10 мільйонів людей, асаме 10 432 160 учасників.

Інформує rubryka.com

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...